Ik heb nieuw speelgoed!

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Re: Ik heb nieuw speelgoed!

Berichtdoor Splitter » 13 Jul 2017, 15:40

De LG 34UM58-P, bij krefel aan 299... eerste indruk: zalig scherm
en ik heb nu ook zin om ff plex op te zetten en te genieten van 21:9 bij mijn films :)

Afbeelding
ooit zal hier iets nuttigs staan

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 13 Jul 2017, 18:35

Tweedehands Lumia 950 (aangezien je ze niet meer nieuw kan kopen) na korte tussenpauze met een 930 waarvan een microfoon defect was.
lumia-950.jpg
Ik blijf fan van Windows 10 Mobile 8)

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MClaeys » 14 Jul 2017, 07:26

Microsoft zelf inmiddels niet meer, LinkedIn (van Microsoft) stopt nu ook al met hun app.
Xbox Live: MClaeys

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 14 Jul 2017, 07:37

Het is inderdaad een bizarre strategie bij Microsoft... men gaat een UWP app maken voor LinkedIn maar deze zou enkel op de desktop werken daar waar UWP net gemaakt is om cross device te werken :bang:

selder
Moderator
Moderator

Berichtdoor selder » 14 Jul 2017, 08:25

Iedereen (ook MS) dacht dat er nog wel plaats was voor een derde grote speler op de mobiele markt, en dan toch nog wel zeker eentje die goed geplaatst om er een hele resem achterliggende services aan te verbinden. Maar dat is dus helemaal niet het geval, de koek wordt mooi verdeeld tussen het fruit en de robot. Ik denk dat MS zelf ook gewoon niet meer weet wat ze nu met hun mobiele strategie moeten doen...

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 14 Jul 2017, 09:40

Er is wel degelijk plaats voor een derde speler... en dat bewezen de cijfers in Europa ook (in sommige landen zoals Italie had Windows een groter aandeel dan de iPhone). Het probleem is echter dat Microsoft in eerste instantie kijkt naar de Amerikaanse markt en die beslissend maakt voor z'n verdere investeringen. Op zich is de beslissing ermee te stoppen ook bizar puur op basis van marktaandeel... Bing doet het namelijk veel slechter met amper een globaal aandeel van 3 a 4 %, echter in de US zijn ze wel groter.

Er zijn trouwens nog altijd geruchten van een mobiele strategie binnen Microsoft (mensen zouden daar al rondlopen met toestellen) al zou het iets "nieuws" zijn al kan ik me moeilijk inbeelden wat dat zou zijn (mensen verwachten nu éénmaal een telefoon form factor en geen halve PC hoe leuk dat idee misschien ook is, dagdagelijks is het voor de meeste gebruikers totaal zinloos).

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor MClaeys » 14 Jul 2017, 10:08

selder schreef:de koek wordt mooi verdeeld tussen het fruit en de robot.
Een mooie verdeling zou ik dat niet echt noemen, Android is toch echt wel de grote heerser.

Er is volgens mij zeker plaats voor een derde speler, maar die zal dan wel voldoende toestellen op de markt moeten hebben, momenteel is er 1 toestel van HP met Windows Phone. De strategie moet ook duidelijk zijn, zodat developers vertrouwen hebben. Dat was bij Windows Mobile op den duur gewoon zoek. Van WP7 naar WP8 kon niemand upgraden, ok andere architectuur maar dat was lang onduidelijk of dat ging kunnen of niet. Van WP8.1 naar W10M konden de meeste toestellen niet upgraden (en de app support voor WP8.1 is daarna vrij snel gezakt). De creators update bij W10M kan het grootste deel van de W10M gebruikers niet installeren, etc... "we maken een brug tussen IOS en W10M en tussen Android en W10M", om een paar maanden later aan te kondigen dat het niet zal gebeuren.
Toen je een paar jaar geleden bij Microsoft binnen kwam liepen ze allemaal met een Windows Phone rond, ik denk dat ze er nu op 1 hand nog te tellen zijn :-)

Maar concurrentie blijft goed, dus graag een derde speler (er zijn zaken van Windows Phone ook naar andere platformen gegaan (en visa-versa uiteraard)), maar of dat Windows Phone zal zijn dat valt nog te bezien.
Xbox Live: MClaeys

Terug naar “Allerlei”