PPOE "netjes" afmelden

tdemeyer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse

PPOE "netjes" afmelden

Berichtdoor tdemeyer » 22 Okt 2016, 10:14

Ik heb hier een FB7490 met de nieuwste firmware erop (06.52). Internetgewijs doet dit ding het uistekend (70/20 sync), maar er zijn toch een paar eigenaardigheden waar ik momenteel last van heb (IP Phones die het niet doen (AVM is daarme bezig), dialing rules die ontbreken, IPV6 die het niet meer doet sedert ik VDSL heb..)

Nu heb ik een extra 7490 hier staan, factory default, out of the box. Het was mijn bedoeling om dit exemplaar in de plaats van mijn huidige te hangen, zodat ik met identieke hardware op andere firmware e.e.a. zou kunnen testen en vergelijken).

Ik koppel de "oude" 7490 los, hangt de "nieuwe" in de plaats en begin het configuratieproces... De modem synct netjes, maar wat ik ook doe, ik slaag er niet in om online te geraken: ik eindig steeds met een 'authentication failure' in de logs. 250% zeker dat ik de juiste inloggegevens heb, en na een paar keer de zaken opnieuw ingevoerd te hebben en te resetten, heb ik de modem dan maar gereset naar factory en de "automatische" setup laten lopen.
De modem komt online met het userprofiel "getonline@EDPNET", maar blijft dan ellendig lang hangen op het scherm waar de logingegevens worden getest, om finaal te eindigen met een rode balk.
Ondertussen kan ik in een ander browservenster perfect op de edpnet sites, en zelfs via myedpnet pagina's checken ten overvloede nakijken of mijn usernaam etc wel degelijk klopten (wat ze deden!). Ik sluit dus uit dat er met de modem een probleem is.
Als ik copy/paste doe vanuit myedpnet naar de logingegevens op de modem heb ik idem probleem: authentication failure

Het enige wat ik kan verzinnen is dat aan de kant van EDP mijn account nog 'gelocked' staat op de andere modem...Want: als ik de 'oude' modem terug hang komt die direct online!

Iemand enig idee of dit steek houdt, en zo ja: hoe lang het dan wel duurt eer de account wordt vrijgegeven (in ieder geval moet het meer dan 20 minuten zijn, want zolang ben ik aan het proberen geweest).. Od is er een manier om "netjes" af te melden bij EDP vooraleer te switchen..
(en op zaterdag werkt EDP niet, ik kan het daar dus nu direct niet vragen, dus 't was hier al halve paniek dat ik een weekend zonder internet ging zitten :) )

Aangezien ik de intentie heb om een aantal keer te switchen tussen beide modems om zaken te vergelijken zou een plossing die niet inhoudt dat ik de helpdesk moet bellen zeer welkom zijn.

Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 259
Lid geworden op: 24 Nov 2004
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas

Re: PPOE "netjes" afmelden

Berichtdoor Joachim » 22 Okt 2016, 12:41

Tenzij je een vast ip hebt zijn sowieso meerdere ppp sessies mogelijk, en sowieso wint de laatste, dus zelfs dat zou geen probleem mogen zijn. Een autoconfig zal ook niet lukken, je kan slechts 1 router gekoppeld hebben aan het autoconfig systeem. Er zal een configuratieprobleem zijn vrees ik, check vlan 10, annex b, en logingegevens met je voorgaande modem.

Als je er niet uitkomt PM even je gegevens, dan kijk ik wel even op de radius servers.

tdemeyer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 19 Jan 2013
Locatie: Ronse

Re: PPOE "netjes" afmelden

Berichtdoor tdemeyer » 23 Okt 2016, 15:15

Gek genoeg: na een uurtje of zo kwam het ding "spontaan" online.... En dat zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb... Voorlopig heb ik nog niet veel meer geswitched, anderhalf uur internetloos zitten is nu ook weer niet zo plezant :)


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast