Verhuis - abonnement behouden ?

fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Verhuis - abonnement behouden ?

Berichtdoor fredo66 » 15 Mei 2017, 13:43

Vermoedelijk begin juli verhuis ik naar een nieuwe woning. Ik zou het liefst mijn bestaande proximus start abonnement behouden (vdsl) aangezien ik momenteel een voordeeltarief geniet.

Hoe kan ik op mijn nieuw adres internet verkrijgen zonder nieuw abonnement ? Een onderbreking van enkele dagen is geen ramp gezien ik op 't werk nog internet heb en steeds kan nablijven.

Wat is de beste weg voor de transfer ?
VDSL2 Proximus 'Internet Start (z.v.l.)' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Motorola Moto E - Roku 3

Lord Utopia
Erelid
Erelid

Re: Verhuis - abonnement behouden ?

Berichtdoor Lord Utopia » 15 Mei 2017, 13:56

Wat bedoel je "zonder nieuw abonnement"? Er zijn geen contracten meer (behalve Joint Offers, maar als je enkel Internet Start hebt is dat sowieso niet het geval)

Gewoon je internet verhuizen denk ik dan. Indien je van een korting geniet, vervalt die sowieso als je werkt met stop abo - start nieuw abo.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor cadsite » 15 Mei 2017, 14:04

Ondanks dat het mastodonten zijn, zijn die gasten vaak vatbaar voor rede.
Bel en leg uit dat je wil klant blijven onder je huidige voorwaarden. Grote kans dat ze dat gewoon goedkeuren.

fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fredo66 » 15 Mei 2017, 14:11

Lord Utopia schreef:Wat bedoel je "zonder nieuw abonnement"? Er zijn geen contracten meer (behalve Joint Offers, maar als je enkel Internet Start hebt is dat sowieso niet het geval)

Gewoon je internet verhuizen denk ik dan. Indien je van een korting geniet, vervalt die sowieso als je werkt met stop abo - start nieuw abo.

Dat is net mijn vraag hé, ik wil mijn abo niet stopzetten, ik wil gewoon de levering op een ander adres teneinde de korting niet mis te lopen.
cadsite schreef:Bel en leg uit dat je wil klant blijven onder je huidige voorwaarden. Grote kans dat ze dat gewoon goedkeuren.

Ik zou dat dan wel op papier willen, klantendiensten aan de telefoon beloven alles ...

Hoe lang vooraf dien ik de aanvraag te doen (gaat om nieuwbouw / nieuwe wijk, er is dus nog geen fysieke aansluiting aanwezig) ?
VDSL2 Proximus 'Internet Start (z.v.l.)' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Motorola Moto E - Roku 3

Patje
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Patje » 15 Mei 2017, 15:53

Op hun site kan je veel terug vinden

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... gelen.html
Intel® i3-4150 Dual-Core @3,5 GHZ. Ram: 16 GB. HD 1 TB || Windows 10 Home X64 || GSM Huawei Y6 4G Mobile Vikings
Afbeelding Afbeelding
Pro⌘imus Internet + TV Pack. BBOX-3/T. 100/6. Zone 2 Vectoring. http://www.speedtest.net/result/6167852064.png

Kenniey
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Kenniey » 15 Mei 2017, 16:19

fredo66 schreef:Hoe lang vooraf dien ik de aanvraag te doen (gaat om nieuwbouw / nieuwe wijk, er is dus nog geen fysieke aansluiting aanwezig) ?

Veel kans dat de nieuwe wijk enkel van Fiber wordt voorzien? Geen internet Start mogelijk op Fiber? Ik wil hier geen storm in een glas water veroorzaken :angel:

fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fredo66 » 15 Mei 2017, 16:23

Nee, 't is gewoon koper dat ze gaan leggen, ik vroeg dit al 1 jaar geleden aan de projectontwikkelaar. Tenzij Proximus van gedacht zou veranderd zijn.

raf1
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor raf1 » 15 Mei 2017, 16:32

fredo66 schreef:Hoe lang vooraf dien ik de aanvraag te doen (gaat om nieuwbouw / nieuwe wijk, er is dus nog geen fysieke aansluiting aanwezig) ?

Meen je nu echt wat je zegt? Er is nog geen fysieke aansluiting aanwezig en je verhuist binnen 6 weken? Dat is dan al grondig misgelopen.
Op het moment dat er een sleuf gegraven is voor de elektriciteit moest je ook een wachtbuis aangelegd hebben voor Proximus en Telenet.
Op het moment dat de ramen en deuren gestoken waren moest je onmiddellijk een Proximus-infrastructuuraansluiting aangevraagd hebben.

Om de situatie recht te trekken, vul onmiddellijk volgend formulier in:
https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_infrastructuuraansluiting/particulieren/producten/r-orphans/forms/infrastructuuraansluiting.html
Lees https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/discover/verhuis-of-bouwen/je-gaat-bouwen.html grondig door.

STAP 2 wanneer er een NTP2007-aansluitdoos aanwezig is:
fredo66 schreef:Wat is de beste weg voor de transfer ?

Vier weken voor de verhuis het formulier invullen op https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_hbsres_move/particulieren/producten/r-orphans/forms/mijn-proximus-producten-verhuizen.html

diepvries
Plus Member
Plus Member

Berichtdoor diepvries » 16 Mei 2017, 07:00

Ik deed het zelf nog een goede maand geleden en verliep heel vlot.

In de energiebocht zit één buis voorzien voor uw Proximus aansluiting, deze bocht moet je verlengen tot aan de rooilijn. Als je dat tijdens de bouwwerken niet hebt gedaan zal je moeten graven en de buis nu nog aanleggen want Proximus graaft niet op privé terrein. Als die buis er eenmaal is vraag je gewoon een verhuis aan bij Proximus, ik heb dat wel een 4-tal maanden op voorhand gedaan maar mag volgens mij geen probleem zijn als dat sneller moet. De verhuis is volledig gratis! (inclusief kabel)

Op de afgesproken dag kwamen 2 Proximus techniekers langs die de smarttube door de energiebocht trokken en zij hebben ook de aansluiting aan de straat gedaan. Daar moest ook een put gegraven worden, dat doen zij want zij weten perfect waar de buis loopt.

Een uurtje later kwam een andere technieker die dan mijn b-box configureerde op dit nieuwe adres, op dat moment sluiten ze ook het oude adres af. Achteraf kreeg ik op mijn eerste factuur wel een kost van 59 euro te zien maar met één telefoontje naar Proximus was dat opgelost.

Pittig detail, als je de Proximus aansluiting laat klaarmaken tijdens de bouwwerken dan vragen zij daar 90 euro voor...
https://www.proximus.be/nl/id_cr_building/particulieren/discover/verhuis-of-bouwen/je-gaat-bouwen.html

Edit: Ik had bij mijn verhuis wel een Pack met TV+INTERNET+TELEFOON, mogelijk was dat de reden dat alles gratis kon... ik heb pas achteraf mijn telefoon opgezegd.
Afbeelding

fredo66
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor fredo66 » 16 Mei 2017, 08:33

raf1 schreef:

Meen je nu echt wat je zegt? Er is nog geen fysieke aansluiting aanwezig en je verhuist binnen 6 weken? Dat is dan al grondig misgelopen.
Op het moment dat er een sleuf gegraven is voor de elektriciteit moest je ook een wachtbuis aangelegd hebben voor Proximus en Telenet.
Op het moment dat de ramen en deuren gestoken waren moest je onmiddellijk een Proximus-infrastructuuraansluiting aangevraagd hebben.

Ik bedoel dat langs de kant van Proximus er waarschijnlijk nog niets ligt (gezien een opzoeking niets oplevert). In mijn woning is er uiteraard een wachtbuis (zijn er nog nieuwbouwwoningen zonder ?). En mijn straatkantgevel is de rooilijn. Aan mijn kant is het dus in orde.

diepvries schreef:Een uurtje later kwam een andere technieker die dan mijn b-box configureerde op dit nieuwe adres, op dat moment sluiten ze ook het oude adres af. Achteraf kreeg ik op mijn eerste factuur wel een kost van 59 euro te zien maar met één telefoontje naar Proximus was dat opgelost.

Pittig detail, als je de Proximus aansluiting laat klaarmaken tijdens de bouwwerken dan vragen zij daar 90 euro voor...

Gelet op de opmerking van diepvries ga ik dus de 'publieke werken' NIET zelf vooraf aanvragen. Als het te problematisch is neem ik wel telenet, die hebben al een wijkkast staan zag ik.

clashy96
Starter
Starter

Berichtdoor clashy96 » 16 Mei 2017, 09:16

Best misschien eens bellen met de klantendienst , zij kunnen normaal gezien een check doen of je aansluitbaar bent bij Proximus .
Kan zijn dat er wel nog een invoerkabel moet worden binnengestoken , dit gebeurt vanaf de rooilijn tot in de woonst .

Wat betreft verhuis en behoud abo is normaal gezien geen probleem , je verhuist je bestaand abo .

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”