bbox 3 technicolor

maikel35
Starter
Starter

bbox 3 technicolor

Berichtdoor maikel35 » 24 Mar 2017, 12:03

heb technicolor type bbox3 sedert enige tijd van isp proximus

heb 2 tv decoders lan 3 en 4 verbonden via lan kabel rj45
gebruik eigen accespoint (lan1)
dus geen wifi op bbox3
met speciaal wifi scanner zie ik volgende x stream accespoint ip 192.168.1.62
niet van me ook nog eens een bbox3 beginnent met mac adress 32 mijn bbox3
wan mac adress begint met 30 ook fon staat al lang uit en zo te zien blijft dit
uitstaan.proximus al gebeld voor dit probleem ze weten van niks ook beloven
ze terug te bellen men belt niet terug is gelijk een spelleke gespeeld word van
buitenaf.dus een wifi bridge en een x stream accespoint dat actief staat terwijl
ik dit niet heb gekocht of gehuurd en ook nog die xstream ap en denk ook nog een
andere bbox3 die van buitenaf geplaatst is.enkele weken terug had een technieker
via zijn laptop ook al gezien van buitenaf 3 android gsms acces op mijn bbox3 hadden
ik kon dit niet zichtbaar zien op bbox3.... raar wat moet ik doen naar telenet gaan.

flupke19
Pro Member
Pro Member

Re: bbox 3 technicolor

Berichtdoor flupke19 » 24 Mar 2017, 12:37

als je WiFi uit staat (controleren via de user interface, en de WiFi LED is uit) dan kan dit niet anders dan dat je een b-box3 en x stream access point van de buren ziet, en dus niks verder moet van aantrekken.

maikel35
Starter
Starter

Berichtdoor maikel35 » 26 Mar 2017, 22:21

GOEDE OPMERKING MAAR PROBLEEM IS IEDEREEN HIER IN DE STRAAT TELENET HEEFT EN IK ENIGE PROXIMUS BEN EN OOK ERGSTE IS ALS IK OP MIJN WIFI VERBONDEN BEN MET MIJN EIGEN 2DE ROUTER ALS ACCESPOINT EN WIFI STAAT DUS UIT OP BBOX 3 EN OOK FON STAAT UIT ZIJN ER 2 VERBONDEN 192.168.1.63 X STREAM ACCESPOINT EN OP 192.168.1.62 EEN BBOX3 VAN..... HET WIFI PROGRAMMA DAT IK SCAN IS GOED DAAR ZELFS SMARTPHONE BVB DIE VERBONDEN WAS EEN UURTJE ERVOOR EN ERKENDE GRIJS STOND DUS TOONT DIE EFFECTIEF AAN WAT ACTIEF STAAT OP MIJN INTERNET
IK BEN 1000% ZEKER IEMAND VAN BUITENAF MIJN INTERNET HACKT EN AFTAPT !!!!!! bij proximus support geven ze geen eerlijk antwoord of oplossing
ik vraag me af hoe dat kan allemaal wifi gaat niet ver dus moet het bij één van de buren zijn die me pest!!!en dan worden er zo tal van onnodige upnp
poorten opengezet die zelfs mijn windows niet nodig heeft en het domme is bij bbox3 kan men upnp zelfs niet uitzetten dus..

wat zou ik beste doen heb nog een tp link router liggen die ppoee verbinding geven en ppoee op bbox3 uitzetten dan is het probleem weg denk ik,
maar hoe zit dan met tv decoders als ppoeee op bbox3 uitstaat!!!! kan iemand me hierin ondersteunen aub!!!!

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 27 Mar 2017, 06:37

maikel35 schreef:wat zou ik beste doen

Enkele tips:
- Stop met roepen
- Beschrijf uw probleem in standaard Nederlands, graag met gebruik van punten, komma's etc. Dat bevordert het lezen en dus het helpen zoeken naar een oplossing.

flupke19
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor flupke19 » 27 Mar 2017, 11:33

als je WiFi scanner een andere b-box3 ziet (met een ander MAC adres, dus niet de jouwe) dan wil dat zeggen dat er ergens in de buurt nog een b-box3 staat - die misschien gewoon als AP achter een Telenet modem hangt. Maar sowieso kan een b-box3 alleen als AP werken, en dus niet met jouw router connecteren (2 AP's kunnen gewoon niet met elkaar connecteren; alleen een AP met een STA/client of repeater)

maw, er is niemand die jouw internet hackt en aftapt.

En mocht je daar nog steeds voor vrezen: gewoon het WiFi paswoord aanpassen op je router/AP. En als de blauwe WiFi LED op jouw eigen b-box3 uit staat, staat de WiFi wel degelijk uit.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 27 Mar 2017, 13:36

Of zet de bbox zonder stroom en kijk dan of je nog altijd spoken ziet :)

maikel35
Starter
Starter

Berichtdoor maikel35 » 03 Apr 2017, 11:18

geen spoken proximus technieker heeft ook gezien op zijn panasonic laptop hij heeft zelfs nieuwe bbox3 geïnstallerd vorige maandag maar nu zondagavond zat er alweer een onbekend mac adres tussen die ik niet in mijn bbox3 user menu kan terugzien dus ip 192.168.1.43 quantenna communcations met mac adress 00:26:86:00:00 ik heb niet veel keuze in bbox3 enkel kan ik wifi ssid veranderen en password wifi en eventueel vast
wifi kanaal instellen meer niet, dus het gebeurd van buitenaf, op de vorige bbox3 is er een wifi bridge en nog een bbox3 met ander mac adress op mijn lijn getapt moet één krak van een van de buren zijn wifi gaat amper 15meters ver dus hoe kan ik dingen van wan ingang blokeren of is de enige echte oplossing veranderen provider of eigen router ppoee te geven en ppoee bbox3 dichttimmeren

flupke19
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor flupke19 » 03 Apr 2017, 12:23

- als je op de user interface van je b-box3 onder 2.4 of 5GHz een IP adres ziet, dan staat je WiFi NIET af.
- als je met een laptop scant naar MAC-adressen in de lucht, dan vind je de b-box3 2.4GHz radio terug met een MAC-adres dat 2 hoger is dan dat van de WAN (dus 32:xx:xx:xx:xx:xx waar de b-box3 30:xx:xx:xx:xx:xx heeft) en de 5GHz met een MAC adres van Quantenna (dus 00:26:86:xx:xx:xx). Dus ofwel ben je je eigen b-box3 aan het scannen, ofwel ene van de buren.

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”