Hoe VRT video stream bewaren op je computer?

Letucce
Starter
Starter

Re: Hoe VRT video stream bewaren op je computer?

Berichtdoor Letucce » 25 Mar 2017, 17:06

GeeVee2 schreef:Beste,
De tool werkt(e) zeer goed bij mij !
Maar na een herinstallatie van V1.4 wordt dit als virus gezien. En niet door 1 scanner
https://www.virustotal.com/nl/file/ed5d ... 486206687/

Bij het uitpakken van de zip in V1.6, verwijdert Norton de exe ook.
Is dit te mooi om te gebruiken ?

De versie VRTVideoDownloader_v1.6d.exe dd. 5/2/2017
(MD5 6cd0616384a0ceb59fcfd3a25cea59fb) geeft 13/59 virusmeldingen, zie https://www.virustotal.com/en/file/a2da ... /analysis/ . Toch eens diepgaand controleren?

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 25 Mar 2017, 17:22

Letucce schreef:De versie VRTVideoDownloader_v1.6d.exe dd. 5/2/2017
(MD5 6cd0616384a0ceb59fcfd3a25cea59fb) geeft 13/59 virusmeldingen, zie https://www.virustotal.com/en/file/a2da ... /analysis/ . Toch eens diepgaand controleren?

Dit is perfect normaal, geen paniekzaaierij aub. Van de virusscanners in het bovenvermelde lijstje, is er geen enkele serieuze die alarm slaat.
Dit is typisch een probleem dat je krijgt met zelfgeschreven software. Vermits het programma nog niet in de antivirusdatabases zit (die houden een hash bij van alle bestanden op alle computers in de hele wereld, ook die op jouw pc), weten ze nog niet of dit een betrouwbaar bestand is of niet. Of hebben ze er in ieder geval nog niet genoeg meldingen van. Daarom dat ze voorzichtigheidshalve alarm slaan.

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 25 Mar 2017, 23:20

Gautier schreef:
Letucce schreef:De versie VRTVideoDownloader_v1.6d.exe dd. 5/2/2017

Dit is perfect normaal, geen paniekzaaierij aub. Van de virusscanners in het bovenvermelde lijstje, is er geen enkele serieuze die alarm slaat.
Dit is typisch een probleem dat je krijgt met zelfgeschreven software. Vermits het programma nog niet in de antivirusdatabases zit (die houden een hash bij van alle bestanden op alle computers in de hele wereld, ook die op jouw pc), weten ze nog niet of dit een betrouwbaar bestand is of niet. Of hebben ze er in ieder geval nog niet genoeg meldingen van. Daarom dat ze voorzichtigheidshalve alarm slaan.

Als ik mij niet vergis had XPloRR het al aangemeld als false positive. Zal dus een kwestie van tijd zijn eer dat verwerkt is.

xplorr
Member
Member

Berichtdoor xplorr » 26 Mar 2017, 11:30

Letucce schreef:
GeeVee2 schreef:Beste,
De tool werkt(e) zeer goed bij mij !
Maar na een herinstallatie van V1.4 wordt dit als virus gezien. En niet door 1 scanner
https://www.virustotal.com/nl/file/ed5d ... 486206687/

Bij het uitpakken van de zip in V1.6, verwijdert Norton de exe ook.
Is dit te mooi om te gebruiken ?

De versie VRTVideoDownloader_v1.6d.exe dd. 5/2/2017

Ik heb hierop inderdaad al uitvoerig gereageerd in deze thread (zie post: viewtopic.php?f=23&t=46630&start=120#p689760)

Baseline: VRTVideoDownloader (en YoutubVideoDownloader) is 100% veilig. Mijn "False positive" complaint werd uitvoerig door Norton/Symantec getest en aanvaard (uitleg en comment van Norton/Symantec zie post: viewtopic.php?f=23&t=46630&start=120#p689760).

me2m8
Starter
Starter

Berichtdoor me2m8 » 27 Mar 2017, 10:37

xplorr schreef:
me2m8 schreef:Kan sinds een 2-tal dagen geen MZID meer ophalen?

Ga naar vrtnu.be en kijk rechtsboven of je ingelogd bent. Zo niet, eerst inloggen. Dan pas VRTVideoDownloader gebruiken.

Helaas, kan nog steeds geen MZID ophalen. Gebruik nochtans dezelfde werkwijze als voorheen:
* virusscanner uitschakelen
* inloggen op vrt.nu
Geen resultaat met verschillende browsers, Chrome, Edge en Firefox.

me2m8
Starter
Starter

Berichtdoor me2m8 » 30 Mar 2017, 15:25

me2m8 schreef:
xplorr schreef:
me2m8 schreef:Kan sinds een 2-tal dagen geen MZID meer ophalen?

Ga naar vrtnu.be en kijk rechtsboven of je ingelogd bent. Zo niet, eerst inloggen. Dan pas VRTVideoDownloader gebruiken.

Helaas, kan nog steeds geen MZID ophalen. Gebruik nochtans dezelfde werkwijze als voorheen:
* virusscanner uitschakelen
* inloggen op vrt.nu
Geen resultaat met verschillende browsers, Chrome, Edge en Firefox.

Kan terug MZID ophalen.

jane
Starter
Starter

Berichtdoor jane » 02 Apr 2017, 09:37

Beste

Ik ben een zeer grote fan van dit programma, maar helaas werkt het momenteel niet meer?
Als ik probeer om een MZID zoals in het voorbeeld (md-ast-cd52ea40-7cab-4cb1-b8b5-4ce364ad91d5_1484938329516) te genereren, krijg ik enkel een blanco pagina.
Heeft VRT dit recent aangepast/beveiligd?

Alvast bedankt voor enige hulp.

Ik vermoed dat het aan mijn laptop ligt, die het laat afweten. Op de pc lukt het wel nog.
Laatst gewijzigd door jane op 02 Apr 2017, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

TimoLimo
Member
Member

Berichtdoor TimoLimo » 02 Apr 2017, 10:08

Werkt hier nog altijd prima. Net een aflevering van Goed Volk binnengehaald.

Controleer dat je zeker ingelogt bent op vrtnu in je browser die de MZID zou moeten ophalen.
Wat die blanco pagina betreft, misschien werd het json-bestandje gedownload op achtergrond? Kijk eens in je download-folder of er toch niets staat? Dat bestandje dan met Kladblok ofzo openen (of eventueel met je browser).

Voorts kan ik niet echt iets anders bedenken wat er foutgelopen kan zijn..

Hogerotsen
Starter
Starter

Berichtdoor Hogerotsen » 03 Apr 2017, 11:02

Beste,
Ik heb uw tooltje "Vrt videodownloader 1.6d" gedownload en uitgepakt.
Dan heb ik ingelogd op de site van VRT NU.
Ik heb de video geselecteerd die ik wil downloaden en de link gekopiëerd in de daarvoor bestemde regel.
Daarna op de knop "get MZID" geklikt en de regel gekopiëerd.
Maar daar weet ik nhet niet meer.
Wat moet er dan juist in die regel staan? Moet voor die lange regel die begint met de accolade eerst md-ast- , md-ast-... of helemaal niets staan? Ik krijg in geen enkel geval de video te zien. Niet in map C/temp, noch in de map die ik selecteerde.
Ik werk nog met windows vista.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Miranda

xplorr
Member
Member

Berichtdoor xplorr » 03 Apr 2017, 11:06

Hogerotsen schreef:Beste,
Ik heb uw tooltje "Vrt videodownloader 1.6d" gedownload en uitgepakt.
Dan heb ik ingelogd op de site van VRT NU.
Ik heb de video geselecteerd die ik wil downloaden en de link gekopiëerd in de daarvoor bestemde regel.
Daarna op de knop "get MZID" geklikt en de regel gekopiëerd.
Maar daar weet ik nhet niet meer.
Wat moet er dan juist in die regel staan? Moet voor die lange regel die begint met de accolade eerst md-ast- , md-ast-... of helemaal niets staan? Ik krijg in geen enkel geval de video te zien. Niet in map C/temp, noch in de map die ik selecteerde.
Ik werk nog met windows vista.
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes
Miranda

1/ open vrtnu.be
2/ login op de site of maak een account aan en login
3/ zoek de video die je wil bewaren
4/ kopieer de url
5/ plak de url in VRTVideoDownloader
6/ click "Get MZID"
7/ zoek in de textlijn die verschijnt in je browser naar "mzid" en kopieer de waarde terug in VRTVideoDownloader
8/ selecteer folder
9/ click "Download Video"

Hogerotsen
Starter
Starter

Berichtdoor Hogerotsen » 03 Apr 2017, 16:02

Dank je, maar ik voerde deze stappen reeds meermaals uit.
Het scherm flitst heel even zwart, maar verder gebeurt er niets.
Omdat ik niets in de geselecteerde folder, noch in de "temp" folder zie verschijnen, stelde ik de vraag. Ik heb mijn pc een hele nacht laten draaien, zonder resultaat.

- Ik log in bij VRT NU

- Daarna selecteer ik de video die ik wens te downloaden en selecteer wat in de adresbalk staat;
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/reizen-wae ... 5-china-1/

- Ik klik op “get MZID”

- Dan kopiëer ik de regel die in een nieuw tabblad verschijnt;
{"/content/dam/vrt/2017/02/20/reizen-waes-r003-a0005-depot_WP00101067":{"mzid":"md-ast-02232f4e-4a8c-4834-8075-65fe8d4cb48f_1487609977020","clientid":"vrtvideo"}}

Als ik de knop “get MZID” geklikt heb, verschijnt in de daarvoor bestemde regel; md-ast-...
Moet dit blijven staan?
Moet hier ; md-ast- , md-ast-... of helemaal niets staan?
Dank bij voorbaat voor jullie hulp.
Groetjes
Miranda

xplorr
Member
Member

Berichtdoor xplorr » 03 Apr 2017, 16:13

Hogerotsen schreef:Dank je, maar ik voerde deze stappen reeds meermaals uit.
Het scherm flitst heel even zwart, maar verder gebeurt er niets.
Omdat ik niets in de geselecteerde folder, noch in de "temp" folder zie verschijnen, stelde ik de vraag. Ik heb mijn pc een hele nacht laten draaien, zonder resultaat.

- Ik log in bij VRT NU

- Daarna selecteer ik de video die ik wens te downloaden en selecteer wat in de adresbalk staat;
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/reizen-wae ... 5-china-1/

- Ik klik op “get MZID”

- Dan kopiëer ik de regel die in een nieuw tabblad verschijnt;
{"/content/dam/vrt/2017/02/20/reizen-waes-r003-a0005-depot_WP00101067":{"mzid":"md-ast-02232f4e-4a8c-4834-8075-65fe8d4cb48f_1487609977020","clientid":"vrtvideo"}}

Als ik de knop “get MZID” geklikt heb, verschijnt in de daarvoor bestemde regel; md-ast-...
Moet dit blijven staan?
Moet hier ; md-ast- , md-ast-... of helemaal niets staan?
Groetjes
Miranda

Je moet enkel "md-ast-02232f4e-4a8c-4834-8075-65fe8d4cb48f_1487609977020" naar het veld MZID copieren.
Daarna "Download Video" klikken.

Hogerotsen
Starter
Starter

Berichtdoor Hogerotsen » 03 Apr 2017, 16:21

Aha. Alvast dank. Nu is er een "prompt" of hoe heet dat (klein zwart schermpje) geopend, waarop een heleboel gegevens staan, die aan het downloaden zijn (downloading chunk ...). Ik wacht af, maar ben alvast blij met de vooruitgang. Ik laat je weten of het al dan niet lukt.
Groetjes
Blije Miranda

UPDATE
Het is gelukt. De video werd netjes gedownload.
Nogmaals bedankt.
Miranda

Elrio
Starter
Starter

Berichtdoor Elrio » 06 Apr 2017, 15:56

Het lukt inderdaad zonder problemen om iets van VRT.nu te downloaden in mp4-formaat.

Als je nu een kort fragmentje met iemand wilt delen (bv via smartphone) dan is het aangewezen dat je niet een hele uitzending van bv Reizen Waes doorstuurt, want dat is al snel meer dan 800 MB. Een paar dagen geleden lukte het mij nog om via VLC media Player 20 seconden te cutten in mp4 output, maar sinds vandaag plots niet meer. Ik heb Free Video Cutter en Moo0 Video Cutter ook nog geprobeerd, maar die geven eveneens allebei plots een foutmelding.

Iemand een oplossing?

xplorr
Member
Member

Berichtdoor xplorr » 08 Apr 2017, 11:16

Je kan nu ook (sinds kort) live tv kijken via vrtnu.be: https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/, https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/canvas/,...
Ik merk dat de stream gebeurt via: live-hls.lwc.vrtcdn.be
Iemand/(@RAF1) een idee of het ook mogelijk is deze stream te bekijken via VLC?
Zo ja, wat is de correcte url voor één/canvas/ketnet/sporza/... die moet ingegeven worden.

Gautier
Pro Member
Pro Member

Berichtdoor Gautier » 09 Apr 2017, 13:01

Elrio schreef:Als je nu een kort fragmentje met iemand wilt delen (bv via smartphone) dan is het aangewezen dat je niet een hele uitzending van bv Reizen Waes doorstuurt, want dat is al snel meer dan 800 MB. Een paar dagen geleden lukte het mij nog om via VLC media Player 20 seconden te cutten in mp4 output, maar sinds vandaag plots niet meer. Ik heb Free Video Cutter en Moo0 Video Cutter ook nog geprobeerd, maar die geven eveneens allebei plots een foutmelding.

Dat komt omdat dit programma bestanden met fouten aflevert. In de downloader die ik geschreven heb, zit code om dat tegen te gaan: viewtopic.php?f=8&t=49751

xplorr
Member
Member

Berichtdoor xplorr » 09 Apr 2017, 16:32

Gautier schreef:
Elrio schreef:Als je nu een kort fragmentje met iemand wilt delen (bv via smartphone) dan is het aangewezen dat je niet een hele uitzending van bv Reizen Waes doorstuurt, want dat is al snel meer dan 800 MB. Een paar dagen geleden lukte het mij nog om via VLC media Player 20 seconden te cutten in mp4 output, maar sinds vandaag plots niet meer. Ik heb Free Video Cutter en Moo0 Video Cutter ook nog geprobeerd, maar die geven eveneens allebei plots een foutmelding.

Dat komt omdat dit programma bestanden met fouten aflevert. In de downloader die ik geschreven heb, zit code om dat tegen te gaan: viewtopic.php?f=8&t=49751

Zijn geen "fouten", is gewoon een opname van de mp4 stream. Je kan die mp4 stream altijd omzetten naar een mp4 video (bv. met ffmpeg of vlc) indien gewenst.

chaoske_be
Starter
Starter

Berichtdoor chaoske_be » 09 Apr 2017, 22:25

Hallo,

Kan iemand mij helpen aan deze aflevering van thuis (s22a4165) Ik was net een dag te laat :-( ?

Alvast bedankt !

Nog een fijne zondag

aminisdboii
Starter
Starter

Berichtdoor aminisdboii » 11 Apr 2017, 11:33

Vrees dat je te laat bent...

jordanthijs
Starter
Starter

Berichtdoor jordanthijs » 13 Apr 2017, 21:36

chaoske_be schreef:Hallo,

Kan iemand mij helpen aan deze aflevering van thuis (s22a4165) Ik was net een dag te laat :-( ?

Alvast bedankt !

Nog een fijne zondag

Zie pb :wink:

crackjack
Member
Member

Berichtdoor crackjack » 14 Apr 2017, 04:44

xplorr schreef:Je kan nu ook (sinds kort) live tv kijken via vrtnu.be: https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/een/, https://www.vrt.be/vrtnu/kanalen/canvas/,...
Ik merk dat de stream gebeurt via: live-hls.lwc.vrtcdn.be
Iemand/(@RAF1) een idee of het ook mogelijk is deze stream te bekijken via VLC?
Zo ja, wat is de correcte url voor één/canvas/ketnet/sporza/... die moet ingegeven worden.

één: http://live.stream.vrt.be/vrt_video1_li ... ylist.m3u8
canvas: http://live.stream.vrt.be/vrt_video2_li ... ylist.m3u8
ketnet: http://live.stream.vrt.be/vrt_events3_l ... ylist.m3u8

sauce: https://github.com/haroo/HansSettings/b ... _belgi_.tv

Anja2
Starter
Starter

Berichtdoor Anja2 » 16 Apr 2017, 11:44

Hoi, als ik "Voor de ronde" probeer te downloaden, zowel deel 1, 2 als 3, dan lijkt het alsof telkens slechts 1 deel van de video gedownload kan worden?
Deel 2 duurt bvb. 4 uur, maar ik heb maar 2 uur beeldmateriaal.

TimoLimo
Member
Member

Berichtdoor TimoLimo » 16 Apr 2017, 15:34

Ik heb het even geprobeerd voor je en ik heb hetzelfde voor met deel 2. Ongeveer alle stukken/chunks worden wel gedownload (1445 stuks) maar het resulterende bestand is slechts de helft van wat het zou moeten zijn..

Heb hetzelfde ook voorgehad met Reizen Waes Slow (S02E11 maar is even weggehaald van vrtnu), lijkt alsof vrtvideodownloader moeite heeft met streams van +1u50min.

Zelfde eens geprobeerd met Teeveedownloader (hier ook te vinden op het forum) en daarmee werkt het wel voor deze grote streams. Daar werden wel 1446 chunks gedownload en nog wat extra naverwerking..

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 24 Apr 2017, 01:15

TimoLimo schreef:Werkt hier nog altijd prima. Net een aflevering van Goed Volk binnengehaald.

Controleer dat je zeker ingelogt bent op vrtnu in je browser die de MZID zou moeten ophalen.
Wat die blanco pagina betreft, misschien werd het json-bestandje gedownload op achtergrond? Kijk eens in je download-folder of er toch niets staat? Dat bestandje dan met Kladblok ofzo openen (of eventueel met je browser).

Voorts kan ik niet echt iets anders bedenken wat er foutgelopen kan zijn..

Dit is een issue in Internet Explorer, die opent na drukken op GET MZID een blanco pagina. In Chrome 57 werkt het.

Wat ik jammer vind is dat VRTDownloader het bestand opslaat als mz-ast-86-blablabla en niet als de titel van de aflevering. GemistDownloader doet dat wel.

TheVulture
Starter
Starter

Berichtdoor TheVulture » 24 Apr 2017, 22:52

Iemand een manier om alle MZIDs te scrapen ineens? Bijna alle videos blijven online na de "vervaldatum" dus het periodiek scrapen van de MZIDs zou toegang geven tot een klein VRT archief op termijn. Paar maand geleden deed ik dit bij canvas.be/video via een website downloader die gewoon alle .htmls ging opslaan want het MZID was daar gewoon nog in de .html. Sinds VRTNu werkt dit niet meer though, iemand idee?

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 25 Apr 2017, 00:04

TheVulture schreef:Iemand een manier om alle MZIDs te scrapen ineens? Bijna alle videos blijven online na de "vervaldatum" dus het periodiek scrapen van de MZIDs zou toegang geven tot een klein VRT archief op termijn. Paar maand geleden deed ik dit bij canvas.be/video via een website downloader die gewoon alle .htmls ging opslaan want het MZID was daar gewoon nog in de .html. Sinds VRTNu werkt dit niet meer though, iemand idee?

Verschuiven series / afleveringen niet tussen categorieën? Je zou dan alle namen moeten weten. Kan niet via een wildcard.

Bjorn Dejonckheere
Starter
Starter

Berichtdoor Bjorn Dejonckheere » 25 Apr 2017, 17:13

Ik heb dit programma een tijdje geleden ontdekt toen ik een archief aan het aanleggen was van documentaires die interessant waren voor mijn cursus maar toen vrt nu overschakelde naar streaming kon ik mijn series niet meer vervolledigen, nu dankzij dit handige programma heb ik ze kunnen vervolledigen;

Maar het probleem nu is, dat ik al enkele dagen op geen enkele computer, en op geen enkele browser nog een mzid te voorschijn kan toveren

Ik ben nochtans ingelogd en mijn browsers zijn op het moment van proberen ingesteld als standaard en volledig geupdate, ik werk met Microsoft Edge, Chrome of Firefox of internet explorer.

Ik krijg vanaf nu gewoon een blanco blad te zien,

Zijn er nog die dat probleem hebben? Ik gebruik wel steeds de zelfde account maar ik heb wel recentelijk een ander acount geprobeerd maar geen verschil

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 25 Apr 2017, 17:24

Bjorn Dejonckheere schreef:Ik heb dit programma een tijdje geleden ontdekt toen ik een archief aan het aanleggen was van documentaires die interessant waren voor mijn cursus maar toen vrt nu overschakelde naar streaming kon ik mijn series niet meer vervolledigen, nu dankzij dit handige programma heb ik ze kunnen vervolledigen;

Maar het probleem nu is, dat ik al enkele dagen op geen enkele computer, en op geen enkele browser nog een mzid te voorschijn kan toveren

Ik ben nochtans ingelogd en mijn browsers zijn op het moment van proberen ingesteld als standaard en volledig geupdate, ik werk met Microsoft Edge, Chrome of Firefox of internet explorer.

Ik krijg vanaf nu gewoon een blanco blad te zien,

Zijn er nog die dat probleem hebben? Ik gebruik wel steeds de zelfde account maar ik heb wel recentelijk een ander acount geprobeerd maar geen verschil

Misschien een keer de cache legen helpt dat?

Bjorn Dejonckheere
Starter
Starter

Berichtdoor Bjorn Dejonckheere » 26 Apr 2017, 17:08

Dat heeft geen zin, ik heb het vandaag op een computer geprobeerd dat ik nog nooit daarvoor gebruikt heb, het werkt ook niet, en zelfs niet met een andere account. Zou het kunnen zijn dat ze dat konden zien dat je die bestanden afhaalde? En vooral, konden ze dat dan ook blokkeren voor mijn internet verbinding? Qua ip adres van het systeem kan het niet liggen dus ik ga er van uit dat ze het adres van de router geblokkeerd hebben dan, ik kan ze alleen nog op de website bekijken.

Het is gedaan met het goede leven, de vrt was de enige waar je interessante docu's kon vinden die ook voor vlamingen of nederlanders te begrijpen waren, met de vertrouwde stem van vic de wachter, het ironische aan bepaalde van die docu's ge kunt ze tegenwoordig vinden in de media winkels, maar dan met een engelsman die het je verteld. Dat heeft voor mij geen waarde, in vergelijking.

Marike
Starter
Starter

Berichtdoor Marike » 28 Apr 2017, 16:05

Hoi,

Ik heb niet alle vorige reacties gelezen maar klopt het dat de site waar je de VRT downloader kunt downloaden niet meer werkt ?

Groet, Marike

Satangel
Starter
Starter

Berichtdoor Satangel » 28 Apr 2017, 16:23

Marike schreef:Hoi,

Ik heb niet alle vorige reacties gelezen maar klopt het dat de site waar je de VRT downloader kunt downloaden niet meer werkt ?

Groet, Marike

Werkt toch nog vanop de eerste post in dit topic, zie de bijlagen daar?

Marike
Starter
Starter

Berichtdoor Marike » 28 Apr 2017, 16:27

Oh haha ja ik zat iets verkeerds aan te klikken. Bedankt ik heb nu de goede link te pakken ! :-D

Satangel
Starter
Starter

Berichtdoor Satangel » 28 Apr 2017, 16:35

Bjorn Dejonckheere schreef:Dat heeft geen zin, ik heb het vandaag op een computer geprobeerd dat ik nog nooit daarvoor gebruikt heb, het werkt ook niet, en zelfs niet met een andere account. Zou het kunnen zijn dat ze dat konden zien dat je die bestanden afhaalde? En vooral, konden ze dat dan ook blokkeren voor mijn internet verbinding? Qua ip adres van het systeem kan het niet liggen dus ik ga er van uit dat ze het adres van de router geblokkeerd hebben dan, ik kan ze alleen nog op de website bekijken.

Het is gedaan met het goede leven, de vrt was de enige waar je interessante docu's kon vinden die ook voor vlamingen of nederlanders te begrijpen waren, met de vertrouwde stem van vic de wachter, het ironische aan bepaalde van die docu's ge kunt ze tegenwoordig vinden in de media winkels, maar dan met een engelsman die het je verteld. Dat heeft voor mij geen waarde, in vergelijking.

Wel hetgeen ik nu zou proberen in jouw situatie is een heel nieuwe account maken met een heel nieuwe email vanop een heel andere PC (iemand van je familie bvb). Bij mij werkt het nog momenteel dus enige dat ik kan bedenken is dat ze specifiek jouw account/IP hebben geblokkeerd (betwijfel dat eigenlijk maar bon).

Succes

Bjorn Dejonckheere
Starter
Starter

Berichtdoor Bjorn Dejonckheere » 29 Apr 2017, 10:22

Het is toch vreemd dat er maar een computer in de hele omgeving, en er zijn er veel die het toch nog doet, zouden de gebrek aan updates de reden zijn waardoor het nog werkt, geen idee, computers zijn rare dingen

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 30 Apr 2017, 02:27

Bjorn Dejonckheere schreef:Dat heeft geen zin, ik heb het vandaag op een computer geprobeerd dat ik nog nooit daarvoor gebruikt heb, het werkt ook niet, en zelfs niet met een andere account. Zou het kunnen zijn dat ze dat konden zien dat je die bestanden afhaalde? En vooral, konden ze dat dan ook blokkeren voor mijn internet verbinding? Qua ip adres van het systeem kan het niet liggen dus ik ga er van uit dat ze het adres van de router geblokkeerd hebben dan, ik kan ze alleen nog op de website bekijken.

Offtopic: op welke docu's doel je?

Bjorn Dejonckheere
Starter
Starter

Berichtdoor Bjorn Dejonckheere » 30 Apr 2017, 09:06

Ik concentreer me tegenwoordig, op culturele, natuur en geschiedenis, maar ik laat je in de tussentijd weten dat ik ze kunnen opnemen heb, mijn series zijn nu allemaal compleet, van waar de vraag?

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 30 Apr 2017, 16:35

Bjorn Dejonckheere schreef:Ik concentreer me tegenwoordig, op culturele, natuur en geschiedenis, maar ik laat je in de tussentijd weten dat ik ze kunnen opnemen heb, mijn series zijn nu allemaal compleet, van waar de vraag?

Ik kijk er veel, houd mij altijd aanbevolen voor tips.

janvdvelde
Starter
Starter

Berichtdoor janvdvelde » 10 Mei 2017, 08:47

Gisteren heb ik voor het eerst VRTDownloader (versie 1.6d) uitgeprobeerd om een aantal videostreams van deredactie.be te downloaden. Op het eerst zicht leek alles goed te gaan (het DOS-venster gaf aan dat alle chunks gedownload werden, en dat het uiteindelijk MP4-bestand werd opgeslagen op de door mij gekozen locatie), maar wanneer ik dan controleerde, bleek het bestand daar niet te vinden... Ik heb dit meermaals geprobeerd, met verschillende streams, maar steeds met hetzelfde resultaat. Heeft iemand gelijkaardige ervaringen, of een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ? Alvast bedankt !

me2m8
Starter
Starter

Berichtdoor me2m8 » 11 Mei 2017, 16:43

Ik ben een zeer grote fan van dit programma, maar helaas werkt het momenteel niet meer?
Als ik probeer om een MZID zoals in het voorbeeld (md-ast-cd52ea40-7cab-4cb1-b8b5-4ce364ad91d5_1484938329516) te genereren, krijg ik enkel een blanco pagina.

Ook bij mij lukte het al een tijdje niet meer om de MZID op te halen. Tot ik op deze tip kwam:

https://www.codeproject.com/Tips/216175 ... t-Explorer

Need to view JSON responses in IE?

Hide Copy Code
Windows Registry Editor Version 5.00;
; Tell IE 7,8,9,10,11 to open JSON documents in the browser on Windows XP and later.
; 25336920-03F9-11cf-8FD0-00AA00686F13 is the CLSID for the "Browse in place" .
;
[HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database\Content Type\application/json]
"CLSID"="{25336920-03F9-11cf-8FD0-00AA00686F13}"
"Encoding"=hex:08,00,00,00
Open Notepad and paste the following:
Save document as IE-Json.reg and then run it.

Dubbelklik op het aangemaakte IE-json.reg bestand via kladblok.
Heb dit enkel getest in IE (ik gebruik Windows 10) en ik krijg opnieuw een MZID.

W00fer
Starter
Starter

Berichtdoor W00fer » 11 Mei 2017, 20:22

me2m8 schreef:

Ook bij mij lukte het al een tijdje niet meer om de MZID op te halen. Tot ik op deze tip kwam:

https://www.codeproject.com/Tips/216175 ... t-Explorer

Need to view JSON responses in IE?

Hide Copy Code
Windows Registry Editor Version 5.00;
; Tell IE 7,8,9,10,11 to open JSON documents in the browser on Windows XP and later.
; 25336920-03F9-11cf-8FD0-00AA00686F13 is the CLSID for the "Browse in place" .
;
[HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database\Content Type\application/json]
"CLSID"="{25336920-03F9-11cf-8FD0-00AA00686F13}"
"Encoding"=hex:08,00,00,00
Open Notepad and paste the following:
Save document as IE-Json.reg and then run it.

Dubbelklik op het aangemaakte IE-json.reg bestand via kladblok.
Heb dit enkel getest in IE (ik gebruik Windows 10) en ik krijg opnieuw een MZID.

Is dit niet hetzelfde als gewoon in Windows > rechtermuis met de shift knop ingedrukt > openen als en dan selecteren IE?

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”